Bel me terug Virtual Tour

Schoolgaande kinderen

Schoolgaande kinderen leren in deze fase motorische vaardigheden, zoals op één been staan, hinkelen, fietsen, zwemmen, tekenen, kleuren, knippen en schrijven. Naarmate de kinderen ouder worden, verwacht de omgeving meer van hen. Ze krijgen meer taken en het sociale leven wordt steeds belangrijker. In deze fase kan een kind wat onhandig of houterig bewegen, een slecht evenwicht hebben of angstig zijn om te bewegen. Soms kan uw kind moeite hebben met het uitvoeren van bepaalde motorische vaardigheden, een verkeerde lichaamshouding aanleren of last hebben van een blessure. Hierdoor worden ze gehinderd in hun bewegen, sport en spel.

Voorbeelden waarbij de kinderfysiotherapeut kan ondersteunen zijn:

-        schrijfproblemen
-        concentratieproblemen, moeite met stilzitten, kan tempo van de klas niet bijhouden
-        overgevoelig reageren op omgevingsprikkels zoals: beweging, geluid of aanraking (hoog sensitieve kinderen, autisme...)
-        opvallend achterblijven bij gymles of sportactiviteiten
-        overgewicht en obesitas
-        zwakke conditie
-        motorische ontwikkelingsachterstand (onhandig, houterig bewegen, vaak vallen, DCD)
-        na een ongeval of operatie
-        houdingsafwijkingen
-        ademhalingsproblemen (hyperventilatie, astma, taaie slijmziekte)
-        vermoeidheid

Onze kinderfysiotherapeut Esther Zandbergen helpt u graag verder. Als bevoegd kinderfysiotherapeut is zij gespecialiseerd in de motorische ontwikkeling van schoolgaande kinderen en specifieke problematiek die zij kunnen ondervinden in hun ontwikkeling.


esther zandbergen 

Wilt u een afspraak maken met onze kinderfysiotherapeute Esther Zandbergen bel dan met 0161-431998 of mail met info@topfysiotherapiebavel.nl

Voor een directe inhoudelijke vraag aan Esther mag u mailen naar esther@topfysiotherapiebavel.nl

Bijzondere aandachtsgebieden waarin wij gespecialiseerd zijn:

Baby's

Peuter - kleuter

Schoolgaande kinderen


Jongeren


Sensorische Prikkelverwerking (SI)