Afspraak maken Neem contact op

Kwaliteit

Samenwerking met zorgverzekeraars

Als lid van de Vereniging Topfysiotherapie® voldoen wij aan de hoogste eisen die de zorgverzekeraars stellen op het gebied van kwaliteit en doelmatig werken. De praktijk werkt samen met nagenoeg alle zorgverzekeraars. 

Kwaliteitsgarantie

De praktijk heeft in 2007 tot 2013 -als onderdeel van de Vereniging® Topfysiotherapie - als één van de eerste praktijken in Nederland, het ISO-HKZ certificaat behaald. Voor u staat dat voor zekerheid, voor behandeling in een goed georganiseerde en cliëntgerichte praktijk. Vanaf 2012 is de Vereniging Topfysiotherapie overgegaan op het Keurmerk Topfysiotherapie, waarmee zij haar eigen kwaliteitsbeleid heeft bekroond. Sinds 1 juli 2013 heeft onze praktijk een Plus-overeenkomst bij zorgverzekeraar CZ en sinds 2017 een Intensief overeenkomst met VGZ ontvangen uit waardering voor onze kwaliteit van zorg. Samen met CZ en VGZ bouwt de Vereniging Topfysiotherapie aan producten die de zorg beter en zinniger maken. In 2022 behaalde onze praktijk het Keurmerk Fysiotherapie. Keurmerk therapeuten zijn therapeuten die continu bezig zijn met ontwikkeling op het gebied van kwaliteit.
       

 beeldmerk topfysiokeurmerk fysiotherapie logo

Gebruik van vragenlijsten

Om een diepgaander begrip van uw klachten te verkrijgen, de meetbaarheid van resultaten te waarborgen en de efficiëntie van zowel het onderzoeks- als behandelproces te optimaliseren, maken wij gebruik van diverse vragenlijsten. Deze vragenlijsten zijn digitaal en wetenschappelijk gevalideerd om nauwkeurige informatie te verzamelen. Bovendien hebben we het proces van dossieropbouw vereenvoudigd door een Online intake te implementeren. Voorafgaand aan de eerste afspraak vragen wij u, indien u over een e-mailadres beschikt, om een voorbereidende vragenlijst in te vullen. Deze ingevulde gegevens worden vervolgens opgenomen in uw dossier, wat tijd bespaart gedurende het onderzoek. Op dezelfde wijze kunnen we ook bestaande vragenlijsten gebruiken om een dieper inzicht te verkrijgen in uw klachten, factoren die deze beïnvloeden en de mate waarin u beperkt wordt door uw klachten.

Dataverzameling

Onze praktijk is een Keurmerk Praktijk, dit betekent dat u fysiotherapie van de hoogst mogelijke kwaliteit krijgt. De fysiotherapeuten binnen onze praktijk zijn continu bezig met leren en verbeteren, om u van de best mogelijke zorg te blijven voorzien.
Om het proces van leren en verbeteren te ondersteunen, krijgt de Keurmerk fysiotherapeuten zogenaamde ‘feedback informatie’. Onze fysiotherapeuten kunnen met deze informatie zelf zien hoe zij functioneren én kunnen zich vergelijken met andere fysiotherapeuten. Deze informatie is essentieel om goed inzicht en begrip te krijgen in het eigen functioneren als fysiotherapeut.
Uw fysiotherapeut krijgt deze informatie door middel van dataverzameling, onderzoek en analyse van data. Deze data komen uit de patiëntendossiers, kortom: het zijn onder andere uw behandelgegevens. Hierbij zijn uw persoonlijke gegevens uiteraard nooit herleidbaar naar u als patiënt (geanonimiseerd). 
Uw behandelgegevens worden meegenomen in de dataverzameling die nodig is voor de ‘feedback informatie’. Zo helpt u mee om de kwaliteit van onze zorg te blijven verbeteren. Met uw gegevens levert u ook een bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek naar (de effectiviteit van) de fysiotherapie in Nederland. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Onderzoekers krijgen geen identificerende gegevens zoals uw naam of adres.
Als u desondanks bezwaar heeft tegen het gebruik van uw gegevens, kunt u dit laten weten aan uw fysiotherapeut of bij een van onze assistentes; in dat geval worden uw gegevens niet opgenomen in de dataverzameling.

Tevredenheid

In onze praktijk hechten we veel waarde aan de kwaliteit van de fysiotherapeutische zorg, en we evalueren deze voortdurend. Patiënten geven ons een tevredenheidsscore van 9,2 op een schaal van 0-10. Omdat we ernaar streven hoogwaardige zorg te bieden, is uw ervaring als patiënt van cruciaal belang. Om te meten wat u als patiënt heeft ervaren met betrekking tot kwaliteit en zorgverlening binnen onze praktijk, verstuurt een onafhankelijk en geaccrediteerd meetbureau, genaamd Qualizorg BV, dagelijks vragenlijsten naar patiënten die binnen onze praktijk zijn behandeld en vrijwillig deelnemen aan dit onderzoek. De vragenlijst heet de PREM (Patient Related Evaluation Measurement). Met de PREM waarborgen wij uw anonimiteit en de kwaliteit van de meting. De gegevens worden niet voor een ander doel gebruikt dan voor het toetsen van de kwaliteit van de verleende zorg. Het kost u ongeveer 10 minuten om de vragenlijst in te vullen. Heeft u vragen over de vragenlijst of het onderzoek, dan kunt u contact opnemen met Qualizorg BV door te mailen naar info@qualizorg.nl

Klachten

Van een klacht over onze dienstverlening willen we leren. Om die reden willen we hierover graag met u in overleg, aangezien de meeste klachten voortkomen uit misverstanden in de communicatie of onuitgesproken verwachtingen. We zoeken graag met u naar een oplossing.
We houden ons aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en zijn aangesloten bij de Klachtenregeling en Geschillencommissie van het KNGF, alsmede - voor de kPNI - via de MBOG bij de Koepel KAB.