Aanmelden Patiëntenportaal

Voorkom een winterdip, werk aan je mentale weerstand!

weerstand fb
20/12/2019

We weten allemaal dat we in de winter wat meer aandacht moeten besteden aan onze weerstand...de kans op verkoudheid en griep is in deze periode een stuk groter. Maar houd jij ook rekening met je mentale weerstand? Door de donkere dagen, kou en geen direct vooruitzicht op mooi weer ligt een winterdip op de loer. Gelukkig zijn er genoeg dingen die je zelf kunt doen om een winterdip te voorkomen of in ieder geval te verminderen.

  1. Zoek zoveel mogelijk de buitenlucht op! Ga een rondje wandelen in je pauze en neem in het weekend de tijd om heerlijk op te laden in het bos.
  2. Blijf in beweging, ondanks dat je je misschien futloos en moe voelt. Lekker wandelen, fietsen of toch maar even naar de sportschool vermindert de kans op een winterdip aanzienlijk.
  3. Slik vitaminen. Veel mensen hebben in de winter een tekort aan vitamine D. Een aanvulling hierop kan heel goed helpen je beter in je vel te voelen.
  4. Eet gezond, kies voor groenten uit het seizoen en vermijd teveel suiker.
  5. Plan eens wat meer tijd in om gewoon even niks te doen. Lekker lummelen en niks moeten werkt heel ontspannend!

 Heb je toch het gevoel dat jouw winterdip misschien iets meer is dan alleen een dipje? Blijf er niet mee rondlopen en neem contact met onze haptotherapeuten op. Wij helpen je graag bij het terugvinden van je innerlijke energie en balans.


Terug naar het overzicht